მარკეტინგული მომსახურება
დღეს ხშირად გვესმის სიტყვათა შეთანხმება – მარკეტინგული მომსახურება, ამიტომ ძალიან მნიშვნელოვანია ზუსტად ვიცოდეთ მისი განმარტება, რადგან ჩვენ ციფრულ რეალობაში გვიწევს ცხოვრება. მარტივად რომ ავხსნათ, ეს არის პროცესი, რომელიც მომხმარებლის დაინტერესებას უზრუნველყოფს თანამედროვე ტექნოლოგიების, ინტერნეტის საშუალებით და შესაძლებლობას გვაძლევს კონკრეტული რეკლამა მივაწოდოთ მიზნობრივ აუდიტორიას: ციფრული არხების, საძიებო სისტემების, სოციალური მედიის გამოყენებით.
ციფრული მარკეტინგი
მარკეტინგული მომსახურება
დღეს ხშირად გვესმის სიტყვათა შეთანხმება – მარკეტინგული მომსახურება, ამიტომ ძალიან მნიშვნელოვანია ზუსტად ვიცოდეთ მისი განმარტება, რადგან ჩვენ ციფრულ რეალობაში გვიწევს ცხოვრება. მარტივად რომ ავხსნათ, ეს არის პროცესი, რომელიც მომხმარებლის დაინტერესებას უზრუნველყოფს თანამედროვე ტექნოლოგიების, ინტერნეტის საშუალებით და შესაძლებლობას გვაძლევს კონკრეტული რეკლამა მივაწოდოთ მიზნობრივ აუდიტორიას: ციფრული არხების, საძიებო სისტემების, სოციალური მედიის გამოყენებით. ახლა კი განვსაზღვროთ კონკურეტულად რა მნიშვნელობა აქვს ბიზნესისთვის ციფრულ მარკეტინგს. კვლევების თანახმად ცნობილია, რომ მიდგომები განსხვავებულია მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში. თუმცა მიზანი ერთია, ციფრული არხების მეშვეობით სტრატეგიის შემუშავება და დაკავშირება მომხმარებელთან, რომელიც დიდ დროს ატარებს ონლაინ სივრცეში. ამისთვის გამოიყენება: SEO ოპტიმიზაცია , კონტენტ მარკეტინგი, სოციალური მედიის მარკეტინგი, PPC , იმეილ მარკეტინგი, ონლიან PR და სხვა.
როგორ შევარჩიოთ სწორი მარკეტინგული სტრატეგია?
Და აი დადგა დროც, როდესაც შენი ბიზნესის ყველაზე პრობლემატურ და ძვირადღირებულ ნაწილს, მარკეტინგს მივადექით. ალბათ დაგვეთანხმები, რომ მარკეტინგის მენეჯმენტი საკმაოდ შრომატევადი და ჩახლართული საქმეა. მაგრამ, იცი რა ხდის მარკეტინგის მართვას კიდევ უფრო საშინელს? სწორი სტრატეგიის არცოდნა. მარკეტინგის სფეროში გიწევს გაითვალისწინო ყოველი მცირე დეტალიც კი, რათა მაქსიმალური მოგება, რაც შეიძლება მცირე დროში მიიღო. ვერც კი წარმოიდგენ, თუ რამდენი ზედმეტი ხარჯი აქვს გაღებული კომპანიას თუკი მან არიცის მისი მიმართულება. ამ ყოველივეს თავიდან ასარიდებლად გთავაზობთ სტატიას, რომელიც დაგეხმარება სწორი მარკეტინგული სტრატეგიის შერჩევასა და ფულის სწორ გადანაწილებაში!
რა არის მარკეტინგული სტრატეგია?
სანამ მის შედგენას დავიწყებთ, გავარკვიოთ რა არის მარკეტინგული სტრატეგია და რა როლი აკისრია მას. Ალბათ არაერთხელ გიფიქრია - “რა მოუმატებს ჩემს კომპანიას მომხმარებლებს?” “როგორ უნდა მივაწვდინო ხმა ჩემს პოტენციურ კლიენტს?”. Ამ კითხვებზე პასუხს სწორედ ამ სტატიაში იხილავ, რადგან მარკეტინგული სტრატეგია დაგანახებს Მომხმარებლის მოზიდვის კონკრეტულ მეთოდს. დაგეხმარება ბიუჯეტის შედგენაში გაჩვენებს, თუ სად უნდა მიმართო შენი ბიზნესის თანხა Ბევრი რომ აღარ გავაგრძელოთ, შევუდგეთ სტრატეგიის შექმნას!
როგორ შევქმნათ მარკეტინგული სტრატეგია?
ახლა,როცა უკვე იცი თუ რატომ არის აუცილებელი მარკეტინგის სტრატეგია, დროა გაეცნო მის მომზადებას.
ჩამოაყალიბე შენი გაყიდვების ციკლი
მარკეტინგის სტრატეგიის შექმნისას, კომპანიის გაყიდვების ციკლის აგება დაგჭირდება. გაყიდვების ციკლი შენი სტრატეგიის კრიტიკული კომპონენტია, რადგან ის განსაზღვრავს სად დაიხარჯება ფული. გაყიდვების ციკლი არის პროცესი, რომელსაც გადის შენი აუდიტორია, რათა გახდეს გადამხდელი მომხმარებელი. გაყიდვების ტიპურ ციკლს, იგივე მარკეტინგულ ძაბრს ოთხი ეტაპი გააჩნია:
ინფორმირებულობა
: ამ ეტაპზე მომხმარებელმა იცის, რომ პრობლემა აქვს და იწყებს გადაჭრის გზების ძიებას.
განხილვა
: განხილვის ეტაპზე პოტენციური კლიენტი იწყებს მისთვის ხელმისაწვდომი ვარიანტების განხილვას.
გადაწყვეტილება
: როდესაც უპირატესობა მიაღწევს გადაწყვეტილების ეტაპს, ისინი იწყებენ ყურადღების გამახვილებას კომპანიებზე, რომლებიც საუკეთესო გამოსავალს ან პროდუქტს წარმოადგენენ მათი საჭიროებების შესაბამისად.
მოქმედება
: მას შემდეგ რაც მომხმარებელი მიაღწევს მოქმედების ეტაპს, ისინი აირჩევენ შენს ბიზნესს და გახდებიან მომხმარებლები. თქვენი ბიზნესის გაყიდვების ციკლის გაანალიზება დაგეხმარება იმის გარკვევაში, თუ სად შეიძლება დაგჭირდეს ციფრული მარკეტინგის სტრატეგია. მაგალითად, ვთქვათ, შეამჩნიე, რომ ბიზნესის გაყიდვის ციკლში უამრავი ადამიანია განხილვის ეტაპზე, მაგრამ ძალიან ცოტა მათგანი გადადის გადაწყვეტილების ეტაპზე. მიუხედავად იმისა, რომ გარკვეული შემცირება რაოდენობაში ბუნებრივია, შეამჩნევ, რომ შემცირება უფრო დიდია ვიდრე ელოდებოდი. შედეგად, შეიძლება აღმოაჩინო, რომ საჭიროა მეტი თანხის გაღება სტრატეგიებისთვის, რომლებიც მომხმარებლის განხილვის ეტაპიდან გადაწყვეტილების ეტაპამდე მიყვანაშიდაგეხმარება. სტრატეგიები, როგორიცაა სოციალური მედიის რეკლამები შეიძლება დაგეხმაროთ მიზნის მიღწევაში. ასე რომ, იმის გასაგებად, თუ რამდენად გჭირდება ბიუჯეტის დახარჯვა მარკეტინგისთვის, უნდა გესმოდეს შენი გაყიდვების ციკლი. გაყიდვების ციკლის ცოდნა დაგეხმარება გაითვალისწინო სტრატეგიები, რომელშიც უნდა ჩადო ინვესტიცია, რაც თავისთავად მარკეტინგის თანხის სწორ გადანაწილებაში გამოგადგება. იცოდე კომპანიის გარე ხარჯები თუ გსურს იცოდე, თუ როგორ უნდა მოამზადო მარკეტინგის სტრატეგია, დაიწყეთ შენი გარე ხარჯების დადგენა. უნდა იცოდე რა ჯდება ყველაფერი შენს კომპანიაში, ასე რომ იცი რამდენი შეგიძლია გამოყო მარკეტინგისთვის. რა არის გარე ხარჯები, რომლებიც უნდა გაითვალისწინო? საოპერაციო ხარჯები (პროდუქციის შექმნა, მათი გადაზიდვა) პერსონალის დასაქმების ხარჯები ბიზნესის წარმართვის ხარჯები (ელექტროენერგია, წყალი) ეს არამარტო განსაზღვრავს, თუ რა სერვისებშია საჭირო ინვესტიცია, არამედ ასევე დაგეხმარება განსაზღვრო შენი ინვესტიციის თანხა. მაგალითად, ვთქვათ, რომ შენი ბიზნესისთვის 10 ლარი ღირს პროდუქტის წარმოება. პროდუქტს კი 50 ლარად ყიდით. ასე რომ, როდესაც ბიზნესისთვის მარკეტინგის მეთოდებს ირჩევ, წარმოდგენა გაქვს იმის შესახებ, თუ რამდენის დახარჯვა გსურს, რათა კვლავ შეძლო პროდუქტიდან მოგების მიღება.